O łączeniu pracy, treningów i byciu rodzicami małej Wiktorii rozmawiamy z Piotrem i Beatą, nowymi Ambasadorami GO Sport, znanymi jako Fit Couple_PMP, których możecie podglądać na Instagramie.

GO Blog: Oboje trenujecie i pracujecie, wychowując jednocześnie małą córkę. Jak trudne jest łączenie pasji, pracy i życia rodzinnego? Macie jakieś sprawdzone sposoby dla naszych czytelników?

Fit Couple_PMP: Chcielibyśmy powiedzieć, że świat jest kolorowy, a szkła naszych okularów mają różowy kolor. Większość z nas wie jednak dobrze, że jest zupełnie inaczej. Każde z naszej trójki to indywidualność. Mama – ekspert ds. zamówień publicznych, office manager, trener, fitness motivator; Tata – HR manager, life coach, trener, instruktor fitness, doradca zawodowy. Wika – najmłodsza, kompilacja cech i doświadczeń rodziców.

 

 

Każde z nas posiada własne potrzeby, pragnienia, które ustępują na plan dalszy tym nadrzędnym, warunkowanym rodziną. Uwierzcie jednak lub nie, jeśli możemy, teraz w zastępstwie intensywnego treningu wybieramy proste aktywności, które możemy wykonywać wspólnie z córką. Cieszymy się każdą chwilą spędzoną razem. Niezależnie od tego, co jest teraz i jak może być to oceniane przez otoczenie, to mamy świadomość, że jeśli tylko zechcemy (co już niejednokrotnie udowodniliśmy sobie i innym), to wyniki przyjdą wraz z zaangażowaniem i pracą.

Wika będzie miała niedługo rok, chodzicie z nią np. na basen? Jakie zajęcia ruchowe dla dzieci polecacie?

Faktycznie to już blisko rok, od kiedy nasz mały szkrab daje nam się we znaki. Na bazie naszych doświadczeń możemy powiedzieć, że wszelkie zajęcia sensoryczne typu rytmika, basen oraz wiele aktywności outdoorowych to strzał w 10!

Beti, był czas, że mocniej zainteresowałaś się tematem aktywności przyszłych i młodych mam. Wiele dziewczyn obawia się o zdrowie nienarodzonego dziecka i rezygnuje ze sportu czy ruchu w trakcie ciąży. Co tak naprawdę można w tym okresie robić, a czego lepiej unikać?

Zdecydowanie wszystko zależy od tego, jak przebiega ciąża i czy przyszła mama była aktywna przed zajściem w ciążę. Pamiętajmy, że najważniejsza jest zgoda lekarza na aktywność fizyczną. Każda ciąża jest inna. Przede wszystkim kobieta w ciąży musi zrozumieć, że to nie jest czas na diety i treningi prowadzące do utraty wagi. Liczy się dobro dziecka, jak również samopoczucie mamy. Aktywność jest zalecana w ciąży przede wszystkim dlatego, że ma korzystny wpływ na postawę i samopoczucie. Pomaga też przyszłej mamie zwalczyć dolegliwości związane z bólem kręgosłupa oraz przygotować się do największego wysiłku fizycznego, jakim jest poród, a potem opieka nad noworodkiem. Zdecydowanie każda kobieta w ciąży powinna dbać o swój komfort, bo szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko.

Oboje jesteście trenerami personalnymi. Takich osób jest na rynku coraz więcej i często ludzie nie wiedzą, na co zwracać uwagę przy ich wyborze. Jak wybrać odpowiedniego trenera personalnego dla siebie?

Najprościej rzecz ujmując, trzeba pytać. Umiejętność zadawania pytań oparta na wiedzy stanowi klucz do sukcesu każdego z naszych podopiecznych. Tutaj powinni wypowiedzieć się ci, za których wzięliśmy odpowiedzialność, których życie zmieniło się dzięki kontaktowi z nami.

Przeczytaj również  #AmbasadorGoSport: Dawid Jarzębowski: To, co robię, ciągle daje mi radość

W czym w ogóle trening personalny jest lepszy od jakichś zorganizowanych zajęć grupowych? Dla kogo przeznaczone jest takie rozwiązanie? Czy ktoś, kto np. biega, powinien zainteresować się tematem treningu personalnego?

(Śmiech) Uśmiech Piotra nie jest przypadkowy. Jako psycholog odpowie: „to zależy”. Zwłaszcza że pracuje indywidualnie i grupowo. Rozgraniczenie na poziomie pracy można znaleźć jedno. Każdy z nas jest inny, ma inne potrzeby, konstytucję psycho-fizyczną, cele, zapatrywania etc. Trening grupowy jest często świetnym uzupełnieniem indywidualnego planu treningowego i odwrotnie. Wszystko zależy do celu, zapatrywań i możliwości.

Twierdzicie, że do tematu odżywiania macie racjonalne podejście, co to właściwie znaczy?

Nie dajmy się zwariować… Moda, presja społeczna, rozmowy w windzie, nowy catering dietetyczny. Pytanie, czy wiemy po co i dlaczego i/lub z jakich powodów nasz sposób odżywiania powinien być zorganizowany tak, a nie inaczej. Zwłaszcza ostatnimi czasy zdajemy sobie sprawę, jak niełatwo jest zadbać o równowagę w odżywianiu. I my, i nasi podopieczni wiemy, na bazie naszej wiedzy, w jaki sposób przygotowywać posiłki i dobierać ich zawartość w odniesieniu do trybu codziennego funkcjonowania. Niby banalne, jednak nadal kluczem jest wiedza i samoświadomość.

Dziękujemy za rozmowę!

Comments

comments

Comments

comments