Wykroki, pompki, podciągnięcia i deska, czyli kalistenika dla początkujących!

Czym jest kalistenika?

To rodzaj aktywności fizycznej, w którym do treningu siłowego wykorzystuje się masę własnego ciała. Nie potrzebujesz żadnych przyrządów, żeby zbudować mięśnie. Jak to się robi? Obejrzyj film, który przygotowała nasza#AmbasadorGoSport, Weronika Duda! Pokazuje na nim przykładowe ćwiczenia z kalisteniki,  które możesz wykonać w domu.

 

Nazwa tej dyscypliny powstała z połączenia greckich słów oznaczających piękno i siłę. Ćwiczenia kalisteniczne były podstawą dbania o kondycję fizyczną przez starożytnych Greków i Rzymian. Obecnie ta forma aktywności wróciła do łask pod postacią tzw. street workout. Osoby trenujące w ten sposób wykonują takie ćwiczenia jak doskonale znane pompki, podciąganie na drążku, pompki na poręczach (tzw. pompki szwedzkie lub dipy), przysiady oraz brzuszki.
Kalistenika ma swoje zalety – należy do nich nie tylko prostota treningu, lecz także jego dostępność. Ćwiczenia można wykonywać praktycznie wszędzie, nie trzeba w tym celu uczęszczać do żadnego klubu czy na siłownię. Możesz wykorzystać do tego choćby ławkę w parku podczas wieczornego spaceru z psem! Kalistenika nie wymaga także żadnego specjalistycznego sprzętu ani ubrania, a same ćwiczenia możesz do woli modyfikować, by nie wkradła się w nie nuda. Powodzenia!

Comments

comments

Przeczytaj również  #AmbasadorGOSport Dominik Stanek „Runoholic”: Bieganie zmieniło wszystko na lepsze

Comments

comments