Drogie Panie, uprawianie sportu w jakiejkolwiek formie ma pozytywny wpływ na Wasze zdrowie i samopoczucie. Aktywność fizyczna, a zwłaszcza pływanie, świetnie redukuje stres i zmęczenie. Poprawia kondycję i wydolność, reguluje i regeneruje metabolizm, pozwala spalić więcej kalorii oraz wycisza i wprowadza w stan wewnętrznego spokoju. A powodów, dla których warto regularnie pływać, jest więcej.

Jak powszechnie wiadomo, pływanie to aktywność fizyczna o wysokiej intensywności. To również wymagający trening siłowy dla mięśni wszystkich partii ciała. Dzięki temu nie tylko spalicie dużo kalorii, lecz także zbudujecie masę mięśniową, co utrzyma Wasz metabolizm w równowadze jeszcze na wiele godzin po zakończeniu pływania.

Pływanie jest delikatne

Prawo Archimedesa mówi, że ciało zanurzone w cieczy traci pozornie na ciężarze tyle, ile waży ciecz przez to ciało wyparta. Podczas pływania Wasze mięśnie i stawy są zatem poddawane mniejszym obciążeniom niż w trakcie innych aktywności poza wodą. Innymi słowy pływanie jest doskonałą alternatywą dla kobiet z nadwagą lub tych, które nie mogą ćwiczyć intensywnie na siłowni.

Dobre dla płuc

Znaczenie powietrza doceniamy najbardziej , gdy jesteśmy w wodzie. To właśnie podczas pływania musimy wyjątkowo skoncentrować się na oddychaniu w wodzie i pod nią. Dzięki temu uczymy się lepszego zarządzania tlenem i jego optymalnego wykorzystania. Badania dowodzą, że osoby pływające zazwyczaj potrafią wdychać i wydychać więcej powietrza w fazie spoczynku lub w trakcie normalnego, swobodnego oddychania. Nazywa się to objętością oddechową i ma ogromne znaczenie dla prawidłowej pracy płuc i oskrzeli. Pływanie poprawia objętość oddechową w dużo większym stopniu niż jakiekolwiek inne formy treningu.

Relaksuje

Jedną z najważniejszych korzyści, jaką daje nam pływanie, jest to, że wprowadza nas ono w stan relaksu. Psychologowie badający zarówno osoby pływające, jak i niepływające zauważyli, że regularne pływanie choćby przez 30–45 minut jeden lub dwa razy w tygodniu (oczywiście im częściej, tym lepiej) pozytywnie i relaksująco oddziałuje na nasz układ nerwowy – krótko- i długoterminowo. Ten rodzaj aktywności bardzo wydatnie przyczynia się do wzmożonego wydzielania endorfin do mózgu, niweluje stres i lęk, a także daje poczucie szczęścia, bezpieczeństwa i buduje optymizm.

Przeczytaj również  Gogle pływackie – jak wybrać najlepszy model?

Pływać może każda z Was

Kobiecy organizm z wielu powodów czasami podlega pewnym naturalnym i fizjologicznym ograniczeniom. Nie każda kobieta w ciąży będzie dobrze znosić bieganie, a niektórym będzie zalecana przerwa. Te ograniczenia wynikają głównie z obciążeń, jakim podczas treningu jest poddawane Wasze ciało, do których nie zawsze jesteście predysponowane. I wtedy aktywnej kobiecie, np. przyszłej mamie, ale też paniom z dolegliwościami układu kostnego, z pomocą przychodzi właśnie pływanie.

 

Pływanie z dzieckiem

I jeszcze jedno. Pływanie to także doskonały pomysł na budowanie więzi z Waszymi pociechami – zarówno tymi jeszcze nienarodzonymi, jak i tymi, które już są na świecie, niezależnie od ich wieku. Dowiedziono, że oswajanie z pływaniem niemowląt i jego nauka nie tylko pozytywnie wpływa na ich rozwój fizyczny, lecz także zacieśnia więź z rodzicami. A pływać przecież można też wspólnie.

Comments

comments

Comments

comments