Regularna aktywność fizyczna jest ważna dla utrzymania zdrowia, dobrego samopoczucia i atrakcyjnego wyglądu. Niestety, intensywny tryb życia, wiele obowiązków i nieustanny pośpiech nie sprzyjają regularnym wizytom w klubach fitness. Rozwiązaniem może się okazać minisiłownia w domu – wbrew pozorom nie potrzeba na nią dużo miejsca, a jej urządzenie nie musi być drogie!

Z tekstu dowiesz się:

  • jak wygospodarować miejsce na domową siłownię,
  • w jakie sprzęty powinna być ona wyposażona,
  • które partie mięśni można trenować na poszczególnych urządzeniach.

 

Siłownia w domu to idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na regularne wizyty w klubach fitness, a jednocześnie lubią ćwiczyć w ciszy i spokoju. Jej stworzenie wcale nie jest tak trudne ani drogie, jak mogłoby się wydawać!

Domowa siłownia – jak ją urządzić?

Pierwszą kwestią, którą należy rozwiązać, jest znalezienie miejsca na domową siłownię. Oczywiście im większa przestrzeń, tym lepiej, bo można w niej zmieścić więcej urządzeń treningowych, ale tak naprawdę do zaaranżowania w domu miejsca do ćwiczeń wystarczy kilka metrów kwadratowych – np. w piwnicy, na poddaszu użytkowym czy na strychu. Współczesne sprzęty treningowe są na tyle uniwersalne, że wystarczą 2-3 profesjonalne urządzenia, by móc w domowym zaciszu kompleksowo zadbać o swoją sylwetkę.

Gdy już wybierzemy odpowiednie pomieszczenie, należy zadbać o jego aranżację. W prawidłowym wykonywaniu wielu ćwiczeń bardzo pomaga zawieszone na ścianie lustro, ważnym elementem jest także antypoślizgowa wykładzina, najlepiej z warstwą wytłumiającą hałas (tak, by odgłosy ćwiczeń nie przeszkadzały pozostałym domownikom albo sąsiadom). Oczywiście należy również pomyśleć o odpowiednim oświetleniu oraz wentylacji.

Siłownia w domu – co kupić?

Elementem wyposażenia domowej siłowni może być nawet tak prosty sprzęt jak drążek czy worek bokserski (w tym drugim przypadku konieczne mogą okazać się także rękawice bokserskie), ale oczywiście możesz zainwestować także w większe sprzęty.

To proste w obsłudze urządzenie nawet dla początkujących adeptów fitnessu, które pozwala kształtować mięśnie łydek, ud i pośladków.

  • Rower treningowy

Pobudza do pracy mięśnie brzucha, pośladków i nóg, a jednocześnie nie obciąża stawów kolanowych iskokowych.

  • Bieżnia elektryczna

Pozwala na utrzymywanie dobrej kondycji ogólnej oraz dotlenienie organizmu. Bieganie angażuje mięśnie grzbietu, brzucha, pośladków i nóg.

  • Orbitrek

Ćwiczenia na orbitreku łączą w sobie specyfikę treningów kardio oraz siłowego, angażując w zasadzie wszystkie partie mięśniowe, które pracują w naturalny sposób.

   
  • Atlas treningowy

Zwany również atlasem kulturystycznym, umożliwia trenowanie mięśni klatki piersiowej, bicepsów, barków oraz nóg oraz pozwala zwiększyć masę mięśniową.

Przeczytaj również  Pierwsza wizyta na siłowni – jak się przełamać?

Oczywiście w domowej siłowni mogą znaleźć się także różnego rodzaju gumy, piłki, hantle, sztangi czy dyski – w zależności od tego, jakie lubimy ćwiczenia. Taki trening będzie zarówno pożyteczny, jak i przyjemny!

Comments

comments

Comments

comments