Według miłośników dwóch kółek optymalna liczba rowerów w domu to n+1, gdzie n to liczba posiadanych obecnie rowerów. Przeciętnemu Polakowi wystarczy jeden jednoślad na osobę. Dziś na łamach GO Bloga podpowiadamy Wam, jaki rower do 2000 zł wybrać.

 

Jest jeszcze jeden dowcip dotyczący rowerów i ich cen. „Panie Boże, kiedy umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać moich rowerów za tyle, ile jej powiedziałem, że kosztowały”. Coś w tym jest. Zakup roweru z górnej półki może powodować zawroty głowy, bo ceny potrafią przypominać te w salonach samochodowych. Kolarze czy triatloniści wydają czasem na same koła 10 tys. zł lub więcej.

 

Czy warto kupić rower do 2000 zł?

Ale o górnej półce dziś pisać nie będziemy. Zaprezentujemy Wam kilka zróżnicowanych modeli rowerów w zakresie cenowym od 1,5 do 2 tys. zł. Naszym zdaniem kwota ta jest rozsądnym kompromisem pomiędzy jakością i opłacalnością zakupu. Jasne, znajdziecie nowy rower górski i za 300–400 złotych, rzecz w tym, że może to być mocno ryzykowna transakcja, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że bezawaryjna jazda skończy się bardzo szybko, a komfort użytkowania będzie bardzo niski ze względu na fatalną jakość komponentów.

 

Rower MTB: Kross Esprit 2

Esprit to linia rowerów produkowanych przez polskiego Krossa specjalnie dla GO Sportu. Esprit 2 to model będący ciekawym połączeniem przystępnej ceny i niezłych rozwiązań technologicznych. Zbudowana z aluminium rama pozwala zachować w miarę niewielką wagę, 27,5-calowe koła dodają wygody w trakcie jazdy w terenie, a osprzęt znanej marki Shimano gwarantuje sprawdzoną jakość, a w przyszłości możliwość ewentualnej rozbudowy. Rower Esprit 2 wyposażono w hamulce tarczowe oraz amortyzator przedni Suntour o 75-milimetrowym skoku.

 

Rower crossowy: Kross Move 2.0

Rower crossowy to kompromis pomiędzy góralem a szosą. Pozwala jeździć wygodniej niż na szosie i jednocześnie szybciej niż na rowerze górskim. Koła nadają się do jazdy zarówno po asfalcie, jak i leśnym dukcie, pod warunkiem, że będzie on w miarę twardy. Tutaj proponujemy kolejny model Krossa, tym razem Move 2.0. Zbudowany na aluminiowej ramie i 28-calowych kołach rower wyposażony jest w przedni amortyzator, osprzęt marki Shimano i podstawowe tarczowe hamulce tej samej firmy. Move 2.0 występuje w kilku rozmiarach oraz dwóch wariantach ramy – męskim i damskim. Ten drugi ma obniżoną górną rurę ramy, co ułatwia wsiadanie i zsiadanie.

Przeczytaj również  #AmbasadorGOSport: Piotrek Adamiec – odwiedzamy serwis rowerowy

 

Rower trekkingowy/turystyczny: Kross Trans 4.0

Dla osób szukających większej wygody i możliwości transportowania różnych rzeczy przeznaczone są rowery trekkingowe. W naszym budżecie znaleźć można m.in. model Trans 4.0, który charakteryzuje się aluminiową ramą, przednim amortyzatorem o skoku 50 mm, dużymi 28-calowymi kołami i osprzętem Shimano. Jak na turystyka przystało, Trans 4.0 ma też błotniki, tylny bagażnik, podpórkę do stawiania oraz dynamo w piaście. Ciekawostką jest amortyzowana sztyca, która podnosi komfort jazdy i sprawia, że rowerzysta mniej odczuwa nierówności na drodze. Podobnie jak Move 2.0 można go kupić w dwóch wariantach kształtu ramy.

   

 

Rower szosowy: Merida Race 80

W budżetowych rowerach szosowych wybór jest najmniejszy. Stąd pozwalamy sobie tu na przekroczenie budżetu, bo naszym zdaniem warto dołożyć 500 czy 700 zł. Merida Race 80 oferuje aluminiową ramę zrobioną z lekkiego i mocnego stopu Racelite 6061 oraz karbonowy widelec (tańsze modele nie mają tego ostatniego), który pochłania wibracje z przedniego koła i trzyma sztywność podczas hamowania i zakrętów. Rower ma 16 przełożeń (osprzęt z grupy Shimano Claris) i 28-calowe koła, co pozwoli cieszyć się szybką jazdą.

Comments

comments

Comments

comments