Pamiętam, jak w szkole podstawowej na sali gimnastycznej pojawił się facet żonglujący piłką. Przez ponad pół godziny podbijał ją różnymi częściami ciała i ani razu nie spadła na ziemię! Każdy chłopak chciał być wtedy jak on. Potem okazało się, że to był Janusz Chomontek, światowej sławy wielokrotny rekordzista Księgi rekordów Guinnessa, który w dorobku ma m.in. pokonanie 100 km pieszo, żonglując bez przerwy.

Żonglowanie piłką – cyrk, czy przydatna umiejętność?

Na pierwszy rzut oka żonglowanie piłką ma więcej wspólnego z cyrkiem niż grą w gałę, to nie do końca tak jest. Opanowanie tej umiejętności to zdecydowanie lepsze panowanie nad piłką w trakcie gry. Nie chodzi o to, by przemieszczać się po boisku podbijając piłkę, ale dobre czucie jej stopą pomoże lepiej przyjmować ją przy podaniach i wykonywać dryblingi.

Jak nauczyć się żonglerki? Zobacz:

 

Jak zatem nauczyć się żonglerki? Jest tu jeden sposób: praca, praca i praca. Nie ma innej metody niż po prostu ćwiczyć. Podpowiadamy Wam ćwiczenia rozpisane na trzy etapy, które sprawią, że praca nad tą umiejętnością będzie bardziej efektywna.

   

 

1. Pojedyncze odbicia

Nauka żonglerki powinna rozpocząć się od podstaw, czyli pojedynczych podbić.

Podrzuć piłkę, niech odbije się raz od ziemi, a potem podbij ją raz w górę stopą (nie wyżej niż do uda lub pasa) i złap. Staraj się podbijać piłkę prosto, by nie uciekała na boki. Piłkę powinno się podbijać środkową częścią buta, tzw. prostym podbiciem. Próbuj podbijać piłkę raz prawą, a raz lewą nogą.

 

2. Żonglowanie z kozłem

Po opanowaniu pojedynczych podbić można przejść dalej. Proponujemy, by kolejnym etapem była żonglerka z wykorzystaniem podłoża.

Podrzuć piłkę, niech odbije się raz od ziemi. Podbij ją stopą jeden raz i pozwól jej na kozła. Podbij stopą kolejny raz (tym razem drugą nogą) i tak co najmniej pięć lub siedem razy. Złap piłkę w ręce i od nowa.

Przeczytaj również  #AmbasadorGOSport Roman Kotormus: Najważniejsze, by jak najwięcej jeździć na rolkach, postępy przyjdą same

 

3. Żonglowanie piłką bez odbijania jej o podłoże

Kolejny etap to już normalna żonglerka.

Podrzuć piłkę, niech odbije się od ziemi i zacznij żonglować obiema nogami na zmianę. Dla urozmaicenia i poprawienia techniki do jakiś czas odbij piłkę kilka razy z rzędu jedną nogą, po czym wróć do naprzemiennych podbić.

 

A na koniec kilka zasad ułatwiających żonglowanie piłką:

  • skup wzrok na piłce, nie rozpraszaj się
  • staraj się podbijać piłkę środkową częścią stopy
  • nie podbijaj piłki zbyt wysoko
  • staraj się podbijać ją prosto, by nie uciekała na boki
  • w kolejnych etapach próbuj odbijać piłkę kolanem, głową, barkiem czy klatką piersiową
  • trenuj, trenuj, trenuj!

Zobacz też najtrudniejsze triki FREESTYLE FOOTBALL:

 

Comments

comments

Comments

comments