Mój przyjaciel założył kiedyś przed kolejnym sezonem spodnie narciarskie i stwierdził, że skurczyły się w praniu po poprzedniej zimie. Jego żona przyznała się jednak, że zapomniała o ich praniu. Ups… Wiele osób któregoś dnia zderza się z ulubionymi spodniami, lustrem lub wyświetlaczem na wadze. Skąd te kilogramy i centymetry, skoro regularnie ćwiczymy? Mamy dla Was pięć skutecznych sposobów na spalanie tkanki tłuszczowej. 

Skuteczne metody na spalanie tkanki tłuszczowej

Oto pięć najbardziej efektywnych sposobów na pozbycie się niechcianego nadmiaru ciała. I pamiętajcie, że tkanka tłuszczowa to nie tylko wspomniane już kilogramy i centymetry, ma ona przede wszystkim wpływ na zdrowie i ogólną kondycję organizmu. Zadbajmy więc nie tylko o kształt, lecz także jakość naszego ciała.

Ćwiczenia siłowe

Choć trening cardio spali więcej kalorii, to właśnie ćwiczenia siłowe są tymi, które zabiją tłuszcz! Podczas ćwiczeń oporowych, które angażują główne grupy mięśni i wykorzystują własny ciężar ciała, spalaniu ulega więcej kalorii, a w konsekwencji zmniejsza się ilość tkanki tłuszczowej. Gdy jesteś na siłowni i dźwigasz ciężary, to im większy ciężar na sztandze, tym większy zysk z takich ćwiczeń. Więcej o ćwiczeniach o dużej intensywności pomagających spalać tłuszcz przeczytasz w osobnym wpisie. A najwspanialsze w tym treningu jest to, że spalasz tkankę tłuszczową nie tylko w jego trakcie , lecz także przez kilka kolejnych godzin po zakończeniu – to wynik oddziaływania takich ćwiczeń na metabolizm . Jeszcze czytasz, czy już się pakujesz na siłownię?

Trening obwodowy

Początki treningu obwodowego datuje się na lata 50., gdy zaczęto łączyć trening siłowy z cardio. Założeniem jest przeplatanie ćwiczeń, które angażują różne grupy mięśniowe, z zachowaniem krótkich przerw między nimi. Trening interwałowy utrzymuje puls na wysokim poziomie i wyraźnie przyspieszania spalanie tkanki tłuszczowej. Najlepszą zatem wersją treningu obwodowego jest połączenie interwałów aerobowych (np. rower stacjonarny, skipy lub sprint na bieżni) z ćwiczeniami siłowymi (podnoszenie ciężarów, przysiady czy pompki). Na pewno się spocisz, ale i Twoja waga zacznie spadać.

Przeczytaj również  14 triathlonowych porad na dobry początek

Łyżwy/rolki

Choć może wywołać to Wasze zdziwienie, łyżwiarstwo to doskonały sposób na spalanie tkanki tłuszczowej. Ruch, który pozwala na jazdę na łyżwach, praca nóg, ud i pośladków jest bardzo efektywna w kształtowaniu najbardziej problematycznych obszarów naszego ciała. Co więcej, w tym samym czasie pracują również mięśnie głębokie, dzięki czemu kręgosłup otrzymuje doskonałe wsparcie, a postawa jest prawidłowa i stabilna. Niejako w bonusie spalicie ponad 400 kalorii w zaledwie pół godziny interwałowego treningu łyżwiarskiego (minuta szybko, minuta wolno i tak na zmianę).

Bieganie

Pokonywanie kolejnych kilometrów to kolejny sposób na pozbywanie się nadmiaru kilogramów. Bieganie to trening o bardzo wysokiej intensywności, angażuje nogi, mięśnie głębokie, pośladki, ale także inne partie mięśni. Im dłuższy trening o większej intensywności, tym więcej kalorii spalasz, a najbardziej efektywne jest bieganie po górach lub po prostu pod górę – tu najmocniej pracują ramiona. Trening interwałowy polegający na powtarzającym się intensywnym wbieganiu pod górę i spokojnym z niej zbieganiu jest niezwykle efektywny i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

Boks

Załóżcie rękawice i zacznijcie uderzać worek, a tkanka tłuszczowa sama będzie się spalać. Jeśli nigdy nie próbowaliście takiego treningu, to będziecie zdziwieni zarówno tym, jak szybko i łatwo można się zmęczyć, jak i tempem zmian, jakie zaczną w Was zachodzić. Nie tylko tkanka tłuszczowa zacznie systematycznie znikać, lecz także poczujecie się pewniej, będziecie silniejsi, a Wasza wydolność bardzo wyraźnie wzrośnie. Oczywiście to wszystko nie jest efektem wyłącznie uderzania. Boks to utrzymywanie ciała w ciągłym ruchu, podskokach, ciągłe wyrzucanie ramion, zadawanie ciosów oraz praca mięśni głębokich nad równowagą i utrzymaniem właściwej postawy. To wszystko sprawia, że boks obok biegania i golfa jest jednym z trzech najbardziej absorbujących układ kinematyczny i mięśniowy sportów.

„To co z golfem?”, ktoś mnie kiedyś zapytał. Ano nic. To fantastyczny sport, ale jego intensywność jest niska i jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej to nie jest on bardzo efektywny. Za to doskonale dotlenia, wycisza i tym samym ma zbawienny wpływ na nasze samopoczucie, kondycję psychiczną i pracę mózgu.

Przeczytaj również  10 najważniejszych zasad w jeździe na rowerze

Nie zapominajcie o zdrowiu!

Bez względu na rodzaj ćwiczeń, za których pomocą zdecydujecie się na „wytop”, pamiętajcie, że najważniejsze, by robić to mądrze i bezpiecznie dla zdrowia i ciała. Dlatego zanim zaczniecie intensywny trening interwałowy czy siłowy, zbadajcie się. Skonsultujcie się zarówno z lekarzem, fizjoterapeutą, trenerem i dietetykiem. Lekarz sprawdzi, czy i jak intensywnie możecie ćwiczyć. Fizjoterapeuta pomoże dobrać odpowiednie ćwiczenia regenerujące i wspomagające. Dietetyk podpowie, jak odżywiać się w tym okresie, a trener ułoży plan, dzięki któremu ziszczą się Wasze marzenia o utracie zbędnych kilogramów. I nie zajedziecie się po tygodniu ćwiczeń, co kiedyś przydarzyło się autorowi.

 

 

Comments

comments

Comments

comments