Chcieć to móc – fajny trening w domu można wykonać, korzystając tylko z obciążenia własnego ciała. Po jakimś czasie może się to jednak znudzić, warto więc mieć na podorędziu kilka akcesoriów, które trening urozmaicą. Na łamach GO Bloga podpowiadamy Wam kilka niedrogich sprzętów, dzięki którym Wasz trening będzie ciekawszy.

 

Poduszka do brzuszków (AB Mata)

W teorii robić brzuszki potrafi każdy – to jedno z podstawowych ćwiczeń w ramach treningu w domu. Rzecz w tym, że wykonując je niepoprawnie technicznie, można sobie zaszkodzić, dość łatwo doznać np. urazu pleców. AB Mata to poduszka podkładana pod odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Jest ona wyprofilowana tak, by pasować do naturalnej krzywizny kręgosłupa. AB Mata odciąża mięśnie pleców i łagodzi ich napięcia podczas brzuszków. Wykorzystanie poduszki pozwala wykonywać ćwiczenia na zróżnicowane partie mięśni brzucha.

 

Hantel typu kettle bell

Kettle (w związku z fizycznym podobieństwem zwane żartobliwie czajnikami) zyskują w ostatnich latach na popularności. Dobrze wykonywane ćwiczenia z kettlem wzmacniają zarówno nogi i pośladki, jak i brzuch, grzbiet i ramiona, jest to jeden z najbardziej efektywnych treningów możliwych do wykonywania w warunkach domowych. Istnieje spore zróżnicowanie dostępnych wielkości obciążników, każdy znajdzie więc coś dla siebie. Pamiętajcie jednak, że w ćwiczeniach z kettlami niezwykle istotna jest poprawna technika ich wykonywania, warto więc rozsądnie dobierać ciężary.

 

Piłka fitness

Duża gumowa piłka kojarzy się głównie z zajęciami typu pilates, w których udział biorą głównie kobiety. Prawda jest jednak taka, że może ona być świetnym rozwiązaniem dla biegaczy czy triatlonistów, którzy mogą wykorzystać ją do treningu w domu i pracy nad mięśniami głębokimi, stabilizacją i rozciąganiem. Oczywiście nie zastąpi to treningu biegowego czy kolarskiego, ale może być jego dobrym uzupełnieniem oraz wspomagać regenerację.

Przeczytaj również  Jak wybrać piłkę do siatkówki plażowej?

 

Taśma treningowa TRX

Taśmy typu TRX to jeden z najbardziej wielofunkcyjnych przyrządów do ćwiczeń siłowych w domu. Mocowane do drzwi lub drążka rozporowego umożliwiają wielopłaszczyznowy trening różnych partii mięśni poprzez walkę z siłą grawitacji. Poprawnie wykonywane ćwiczenia nie obciążają stawów i kręgosłupa, a jednoczesna praca wielu grup mięśniowych (w tym mięśni głębokich) to dodatkowa zaleta.

Trening z taśmami jest dostępny praktycznie dla każdego, bez względu na poziom zaawansowania. Poziom trudności można regulować zmieniając długość taśm, a co za tym idzie kąt nachylenia ciała względem podłogi. Na taśmach można robić różnego rodzaju deski (podpory), pompki, przysiady, podciąganie, wykroki itd.

 

   

Drążek do podciągania

Podciąganie na drążku to świetny trening w domu, który wzmacnia i modeluje mięśnie ramion oraz grzbietu. Obciążenie poszczególnych partii mięśni zmienia się w zależności od chwytu dłoni oraz szerokości rozstawienia ramion. Nie jest to łatwe ćwiczenie i wielu początkujących się go boi. Warto jednak wiedzieć, że zacząć może praktycznie każdy, wykorzystując odpowiednie ułatwienia, o których pisaliśmy niedawno w tekście o tym jak podciągać się na drążku.

W warunkach domowych drążek zawiesza się we framudze drzwi, pamiętajcie zatem, by odpowiednio dobrać jego rozmiar. Montując go zwróćmy też uwagę, by nie utrudniał życia wysokim domownikom.

Comments

comments

Comments

comments