Odżywki i suplementy

Ustaw kierunek malejący
na stronę

Odżywki i suplementy

Na temat przyjmowania odżywek i suplementów, zwłaszcza odżywek białkowych i kreatyny, narosło wiele mitów. Wciąż sporo osób uważa, że suplementy diety dla sportowców są przeznaczone jedynie dla tych, którym zależy na gwałtownym wzroście masy mięśniowej. W rzeczywistości odżywki białkowe oraz pozostałe suplementy diety dla sportowców mogą być wykorzystywane także do redukcji wagi czy zwiększenia wytrzymałości na treningach.

Aby wiedzieć, jakie odżywki i suplementy diety stosować, warto zastanowić się nad celem ich przyjmowania. Jeśli chcesz przyspieszyć przyrost mięśni, stosuj wysokokaloryczne produkty. Mogą to być odżywki białkowe, odżywki węglowodanowe lub mieszanki – odżywki węglowodanowo-białkowe. Bezpiecznym suplementem zwiększającym siłę będzie natomiast kreatyna. Przy redukcji wagi także sprawdzi się przyjmowanie odżywki białkowej, która wspomaga spalanie tłuszczu.

Suplementy diety dla sportowców i odżywki białkowe – jak je stosować?

Zalecenia dotyczące stosowania odżywek i suplementów diety dla sportowców znajdują się na opakowaniu produktu. Dlatego zawsze przed przygotowaniem odżywczego koktajlu dokładnie przeczytaj informacje widoczne na etykiecie. Pamiętaj, że ilość przyjmowanych odżywek i suplementów zależy od kilku czynników:

  • wartości odżywczej kupionej mieszanki,
  • Twojej wagi,
  • efektu, jaki chcesz uzyskać,
  • częstotliwości treningów.

Trenuj regularnie

Samo przyjmowanie odżywek i suplementów diety dla sportowców nie zwiększy Twojej masy mięśniowej ani nie zredukuje tkanki tłuszczowej. Preparaty tego rodzaju są jedynie dodatkiem do treningów. Nie zapominaj więc, aby regularnie wykonywać odpowiednie ćwiczenia. Nawet jeśli nie masz w pobliżu siłowni, możesz samodzielnie rozpocząć treningi. Załóż wygodne buty sportowe i ruszaj pobiegać! Jeśli chcesz ćwiczyć w domu, zaopatrz się w hantle, dyski i gryfy. Możesz też kupić akcesoria fitness – taśmę i gumę treningową, skakankę oraz pasek do jogi.