Strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies. Więcej informacji.
Rowery szosowe
Rowery szosowe
Choć rowery szosowe nie są uznawane za uniwersalny typ rowerów, cieszą się jednak sporym zainteresowaniem zarówno wśród początkujących, jak i zaawansowanych sportowców. Aby nie rozczarować się zakupem niewygodnego i niepraktycznego modelu, warto poznać kilka właściwości rowerów szosowych. Dzięki odpowiednio dobranemu wyposażeniu można bowiem mieć pewność, że rower spełni swoje funkcje nie tylko w trakcie spokojnego treningu, ale też intensywnego wyścigu.
Kolaże największą uwagę zwracają na szybkość rowerów szosowych. Aby sprzęt sportowy mógł odpowiednio się rozpędzić, musi być bardzo lekki i stawiać jak najmniejsze opory powietrza. Potrzebna jest do tego rama o niewielkiej wadze wykonana z aluminium lub jeszcze lżejszego karbonu. Rowery szosowe z karbonu sprawdzą się zwłaszcza na podjazdach. Są także dużo sztywniejsze niż rowery szosowe z aluminiową ramą. W efekcie cała energia uzyskiwana w trakcie pedałowania zostaje przekazania w prędkość, a nie w sprzęt.
Co jeszcze wyróżnia dobre rowery szosowe?
Aby zwiększyć prędkość na rowerze szosowym, kolaże jeżdżą zazwyczaj bardzo pochyleni, często nawet opierając łokcie o kierownicę. Utrzymanie tej pozycji ułatwia kierownica, która w rowerach szosowych jest dość mocno wychylona do przodu. To zupełne przeciwieństwo kierownicy widzianej w rowerach miejskich. W rowerach przeznaczonych do poruszania się po mieście komfort jazdy ma dużo większe znaczenie niż jej tempo.
W trakcie oglądania zarówno drogich, jak i tanich rowerów szosowych warto zwrócić uwagę także na koła. Inaczej niż w przypadku rowerów górskich koła w rowerach szosowych są bardzo wąskie i mają gładki bieżnik, który zapewnia małe opory toczenia. Jeśli zaś chodzi o napęd w rowerach szosowych, warto wybierać modele o jak najmniejszej liczbie przełożeń. W przeciwieństwie do rowerów trekingowych, w których duża liczba biegów pomaga pokonać trudny teren, 2 lub 3 przełożenia z przodu rowerów szosowych w zupełności wystarczą.